Lidl grote winnaar in strijd om 'primaire klanten'
In het onderzoek van 2013 gaf nog maar 10,7% van de consumenten aan Lidl als primaire supermarkt te zien. Een jaar later is dit percentage met een kwart gestegen. Alleen AH en Jumbo (van 11,4 naar 14,9%) noteren nog meer primaire klanten. Jumbo bindt vooral door de ombouw van C1000-supermarkten steeds meer vaste klanten aan zich. Ook Coop profiteert van de ombouw van C1000-supermarkten (van 0,9 naar 1,3%). Aldi wordt door 5,1% van de Nederlanders als eerste supermarkt genoemd, 1% meer dan vorig jaar.
De winkels van Lidl worden door steeds meer klanten, inclusief secundaire en tertiaire klanten, bezocht. In 2013 kocht 36,6% van de consumenten wel eens bij Lidl, dit jaar is dat 44,1%. Volgens Deloitte wint discount in ons land snel terrein. Bijna één op de vijf Nederlanders heeft een discounter als primaire supermarkt.
Bron: Retailactueel via ProfNews