De assortimentsuitbreiding bestaat uit verschillende categorieën:
Pure producten
Klanten kunnen vanaf volgende week bij Albert Heijn terecht voor een nog uitgebreider assortiment met allerlei pure, natuurlijke producten en bijzonder gezonde ingrediënten, variërend van ontbijtproducten tot gezonde snacks. Puur voedsel vormt de basis voor een bewuste levensstijl en Albert Heijn maakt gezond eten extra aantrekkelijk door een serie nieuwe en bijzondere producten aan te bieden die zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten. In het assortiment treffen klanten diverse nieuwe producten aan zoals biologische havervlokken, rode quinoa, cranberry-walnotenmix en biologische groene thee.
Glutenvrij
Dit zijn voedingsmiddelen geproduceerd zonder gluten. Er zijn 150 producten in dit assortiment, waarvan 100 nieuwe. Er komen producten bij van bekende merken als Livwell, Schar, Damhert en Pure & Free. Daarnaast introduceert Albert Heijn de komende weken een aantal eigen merk producten, zoals glutenvrije pasta's, crackers en melen. Met deze uitbreiding kunnen klanten met een glutenintolerantie voor elk eetmoment van de dag - van ontbijt tot avondeten en de borrel – bij Albert Heijn terecht.
Suikerbewust
Hierbij gaat het om voedingsmiddelen zonder toegevoegde suiker. Deze categorie bevat 64 producten van merken zoals Céréal, Damhert, Roosvicee, Nellie Dellies, Zonnatura en BioFan. Binnen deze categorie worden nieuwe producten voor het ontbijtmoment geïntroduceerd, zoals suikerbewuste jams en cruesli's.
Natriumarme voeding
Dit zijn voedingsmiddelen die normaal gesproken niet natriumarm zijn, met een gereduceerd natriumgehalte. Albert Heijn heeft 24 natriumarme producten van onder meer Verstegen, HAK, Knorr, Kesbeke, Van Wijngaarden en het AH Huismerk.
Lactosevrije voeding
Hierbij gaat het om voedingsmiddelen die normaal gesproken niet lactosevrij zijn, geproduceerd zonder lactose. Dit assortiment omvat verschillende soorten chocoladerepen en chocoladepasta van Bonvita, Damhert en Consenza.