Beleving
Tijdens het event, dat gelijk met de Nationale Beter Eten Dag werd gehouden, draaide alles om de beleving van pure producten en hun producenten voor jong en oud. Voor ouders waren er interessante lezingen, rondleidingen en workshops van inspirerende boeren. Kinderen konden zelf brood bakken boven een open vuur, limonade maken en hutten bouwen in de hooischuur. Er kon ook geproefd worden van alle producten en de beebox kok bereidde verrassende spiesjes van Nederlands lamsvlees en wilde tomaatjes. Bezoeker Mark Vonk over het event: "Het is een heel leuk uitje geweest. Voor ons erg interessant wie 'het gezicht' is achter de leveranciers van de producten voor de beebox."Bio-fruittelers Harrie van den Elzen en Harmen Peters.
Directeur Walter Halberstadt over het event: "We zijn ontzettend blij met deze prachtige opkomst en een meer dan geslaagd evenement. Het geeft eens temeer aan dat de consument behoefte heeft aan puur natuur en aan transparantie en heeft op een mooie manier kleuring gegeven aan het verbinden van de burger en de boer."
De kweekbaal van Paddestoelenrijk werd ook gepromoot.
Feiten over het event
Maar liefst 500 mensen uit alle delen van Nederland vonden hun weg naar de Eemlandhoeve in Bunschoten. Er werden meer dan 350 bio-barbecuespiezen gegrild. De workshops en lezingen werden druk bezocht, er deden bijvoorbeeld 220 kinderen mee aan de kinderkookworkshop. Ook het weer zat mee, het kwik reikte tot ruim 23 graden.Marion Pluimes van De Groene Kookacademie was ook van de partij.
Rondleiding door de stal van de Eemlandhoeve.