Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Zeker voor herhaling vatbaar"

GeitenWollenPopUp-shop moet imago opfrissen

Tholen - De GeitenWollenPopUp-shop is nu al een succes. Deze pop-up store van webwinkel Geitenwollenshirts is van 28 tot en met 4 mei te vinden in de Onedayshop op de Haarlemmerdijk 41 in Amsterdam. "We hebben het pand voor een week gehuurd. Normaliter zijn we alleen online te vinden en op deze manier willen we onze naamsbekendheid vergroten. We krijgen erg positieve reacties en trekken nieuw publiek met de pop-up store. Dit is dus zeker voor herhaling vatbaar", zo licht initiatiefneemster Abigial Bakker van Geitenwollenshirts toe.
 

De voorkant van de pop-up shop.

In de webshop Geitenwollenshirts zijn alleen ecovriendelijke kleren te koop. Abigail heeft bewust voor een webshopformat gekozen. "Hierdoor kan ik de winkelmarges er tussenuit halen en de producten goedkoper aanbieden. Via een winkel zou een bepaald shirt bijvoorbeeld 39,95 euro kosten en in onze webshop 14,95 euro. Wel is het zo dat je met een webshop een iets langere adem moet hebben, aangezien het lastiger is om potentiële klanten te bereiken."
 


Geitenwollenshirts wil met de pop-up shop het geitenwollensokkenimago opfrissen. "Dit imago kan wel een opfrisser gebruiken, maar de boodschap erachter zeker niet. Wij willen graag de wereld veranderen door de consument anders naar de eco lifestyle te laten kijken. Dit doen we door een super hip concept neer te zetten. De winkel ziet er echt tof uit."
 

Links de wijnen van Yan Florijn Wijn. Rechtsboven een Bough Bike.

De GeitenWollenPopUp-shop blijkt een goede zet te zijn. "Maandag hebben we meteen al een ontzettend goede dag gedraaid. En de borrel is dinsdagavond ook drukbezocht. Het leuke is dat ik in de winkel direct kan zien hoe klanten op de producten reageren. Zo zei één van de klanten bijvoorbeeld dat ze door de lage prijzen geen excuus meer heeft om de kleding te laten liggen. Nu kan ik zeker niet meer terug, gaf ze aan. Mooi is ook dat ik rechtstreeks het verhaal achter het Fair Wear-logo en het biologisch geteelde katoen kan vertellen. Als klanten weten wat het Fair Wear-logo betekent, beseffen ze dat het echt door mensen wordt gemaakt."


Linksboven de rompertjes van Ink&Co. Linksonder de schoenen van OAT shoes.

Samenwerking met andere merken

In de winkel ligt niet alleen kleding van Geitenwollenshirts. De initiatiefnemer van de pop-up store is namelijk een samenwerking aangegaan met andere duurzame merken: OAT shoes, Kazmok, Mud jeans, Hurras lipbalm, Ink&Co, Bough Bikes, Yan Florijn Wijn en Original Beans.

De shop is nog tot en met zondag open (van 10:00 uur tot 18:00 uur en op donderdag is het koopavond tot 21:00 uur).

Voor meer informatie: abigail@geitenwollenshirts.nl, www.geitenwollenshirts.nl facebook.