Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Petra vd Linden: "Ondernemer krijgt vrijheid om eigen stempel te drukken"

Natuurwinkel Amersfoort heropent in nieuwe stijl

Tholen - Natuurwinkel Amersfoort heropent morgen (10 april) na een grondige verbouwing. De winkeloppervlakte aan de Leusderweg is met 200 vierkante meter uitgebreid naar zo'n 700 vierkante meter. "Deze heropening is een mijlpaal in het veranderingsproces van de Natuurwinkel-formule. In deze winkel is duidelijk te zien welke weg we voor de toekomst in willen slaan", vertelt Petra van der Linden, algemeen directeur Natudis en Natuurwinkel.

De totale Natuurwinkelformule is de afgelopen tijd in samenspraak met de ondernemers onder de loep genomen en waar nodig aangescherpt. In de winkel in Amersfoort komen veel elementen van de nieuwe visie terug. "Kerngedachte van de winkelontwikkeling is dat de natuur de basis is van het concept. De nieuwe winkelinrichting is het resultaat van een samenspel met de ondernemer. We zijn samen met Theo Jacobs en zijn familie op zoek gegaan naar een thema voor de winkel. Hij hecht veel waarde aan de natuur en diversiteit en daarom heeft hij voor de Bij als inspiratie gekozen."


Het thema van de winkel komt ook buiten terug.

Iedere nieuwe Natuurwinkel krijgt een bepaald accent. In Amersfoort ligt het accent onder meer op de wijnwereld. "Dit is één van de twee belangrijke ontmoetingsplekken in de winkel, samen met de koffiehoek", zo licht Petra toe. Volgens haar is het de komende tijd met name van belang dat de klanten zich thuis gaan voelen in de vernieuwde winkel van Theo. "En vervolgens hopen we met het vernieuwde elan ook nieuwe mensen naar de winkel te gaan trekken."

Herkenbaarheid door diversiteit

Ze vertelt dat diversiteit in de vernieuwde Natuurwinkel net zo cruciaal is als in de natuur. "Alle Natuurwinkels worden uniek in hun eigen soort. Deze diversiteit gaat naar onze mening niet ten koste van de herkenbaarheid van de winkelformule. Herkenbaarheid kan volgens ons namelijk juist ook in diversiteit zitten. Wij vinden het belangrijk dat de ondernemer zijn eigen stempel kan drukken op de winkel. Dit komt terug in de vormgeving, maar bijvoorbeeld ook in bepaalde accenten in het assortiment. Hierin geven we de ondernemer alle vrijheid."


Een klein voorproefje van het nieuwe interieur.

Momenteel is Natudis met diverse Natuurwinkel-ondernemers in gesprek. "Dit gesprek vormt het uitgangspunt. Je kunt dus zeggen dat we maatwerk leveren in de 'look and feel' van de winkel. Voor klanten is het ook leuk om de hand van de ondernemer duidelijk terug te zien in de winkel."

Voor meer informatie: Marja Lelieveld-Strijk en www.natuurwinkel.nl