Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Tassenactie Natuurwinkel voor lokale Voedselbanken groot succes

Voedselbanken in heel Nederland hebben in totaal 3.606 tassen met biologische producten in ontvangst mogen nemen uit handen van Natuurwinkel-ondernemers. Dit is het resultaat van een twee weken lopende landelijke actie. Klanten die tijdens de actieperiode een actietas in de Natuurwinkel kochten, steunden daarmee gezinnen die ver onder de armoedegrens leven. Voor iedere verkochte tas doneerden de ondernemers eenzelfde tas aan de lokale Voedselbank.   

Sociale betrokkenheid

Bas Sengers van Natuurwinkel Ermelo is bijzonder blij met het behaalde actieresultaat: "Wij zijn enorm betrokken bij onze lokale omgeving, maar onze klanten ook, getuige de vele enthousiaste reacties in de winkel én de eindscore van maar liefst 192 tassen. De actie zorgde voor veel gespreksstof in ons dorp, én voor extra aanloop. Niet alleen bestaande klanten maar ook nieuwe klanten kwamen naar onze Natuurwinkel voor een actietas. Er waren zelfs zeven klanten die een tas kwamen afrekenen bij de kassa en deze niet meenamen, maar direct schonken aan de Voedselbank! Echt hartverwarmend. Deze actie is zeker voor herhaling vatbaar, want ook in onze gemeente zijn steeds meer mensen aangewezen op de hulp van de Voedselbank."



Sonja van der Linden, Manager Corporate Communicatie Wessanen Benelux voegt hier aan toe: "Bij de Natuurwinkel staat respect voor mens, dier en milieu voorop. Dit uitgangspunt hebben we doorvertaald in deze tassenactie. Samen met de Voedselbank kijken we terug op een geslaagde actie. Dit resultaat inspireert ons om te blijven kijken naar consumentenacties met meerwaarde."  

5 voor 5

Gedurende twee weken konden klanten in de Natuurwinkel een actietas met vijf geselecteerde actieproducten kopen voor slechts 5 euro. In de winkel hing een thermometer waarop de stand werd bijgehouden. De actietas kon worden gevuld met Ekoland aardbei-framboos sap, de Rit granenkoekje met maanzaad, Ekoland bramenjam, LunaeTerra appelpuree en Molenaartje potato chips paprika. De actie liep twee weken, van 25 februari tot en met 9 maart 2013.

Pure, eerlijke en smaakvolle producten

Biologische producten uit de natuurvoedingswinkel zijn met zorg en aandacht geteeld en altijd geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Vanzelfsprekend zonder kunstmest en chemische gewasbeschermingsmiddelen en zonder toevoeging van conserveringsmiddelen of chemisch synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen. Minimaal biologisch en waar mogelijk ook fairtrade. Dus pure producten voor puur genieten.

Voedselbank

De Voedselbank is een 100% non-profit organisatie die mensen met een minimaal inkomen een steuntje in de rug biedt met een wekelijks voedselpakket. De Voedselbank wordt geheel belangeloos gerund door vrijwilligers op ieder niveau en draait in z'n geheel op bijdragen van sponsors, donateurs en subsidiegevers.

Over Wessanen Benelux

Wessanen Benelux brengt met 30 jaar ervaring een totaal assortiment van biologische voeding op de markt. Dit doet zij enerzijds door sterke eigen merken neer te zetten, zoals Zonnatura, De Rit, Ekoland, Biorganic, Molenaartje en Whole Earth. Anderzijds opereert Wessanen Benelux als groothandel voor supermarkten en natuurvoedingswinkels. Wessanen Benelux exploiteert tevens de eigen franchiseformule Natuurwinkel. De eigen merken van Wessanen zijn te vinden in nagenoeg alle 460 natuurvoedingswinkels en in alle grote supermarkten in Nederland. Natudis, Foodprints en Kroon Biologische Verswaren zijn onderdeel van Wessanen Benelux. Wessanen Benelux maakt op haar beurt onderdeel uit van Royal Wessanen nv.

Publicatiedatum: 20-3-2013

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

3-5-2016 Rode neuzen, wisseltrofeeën en karren vol versbestellingen
29-4-2016 Wageningse Weelde helpt Ghanese boeren
26-4-2016 Enquête magazine Smaakmakend
26-4-2016 Officieel bezwaar aangetekend tegen verlenging Vinkje
26-4-2016 Wessanen: 9,3% omzetgroei, nettowinst 27,8% lager
25-4-2016 Fotoreportage Open Dag Udea - Tientallen kramen op 'leveranciersmarkt'
22-4-2016 "Voedingscentrum, stop met die Vinkjes"
21-4-2016 Blurring al 25 jaar aan de orde van de dag bij Whole Foods
21-4-2016 Qucina's Buurtsuper gaat samenwerken met HAS Hogeschool
21-4-2016 "Krachten bundelen om welvaartsziekten écht te bestrijden"
20-4-2016 Veel te proeven tijdens lentefeest Natuurwinkel Utrecht
20-4-2016 Consumentenbeleving bepalend bij aankoop bio-product
19-4-2016 Greenpeace over bijensterfte: supermarkten aan zet
15-4-2016 Huisje gezocht!
13-4-2016 Estafette Dordrecht gaat verhuizen
12-4-2016 Bio-promotiecampagne VLAM werpt vruchten af
11-4-2016 Overvaller sluit medewerker natuurvoedingswinkel op in wc
11-4-2016 Klantenavond bij EkoPlaza Bilthoven
8-4-2016 Reclame Code Commissie: ongeoorloofde kindermarketing voedselfabrikanten en supermarkten
8-4-2016 België: Softwarespecialist opent vierde natuurvoedingswinkel

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *