Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Tassenactie Natuurwinkel voor lokale Voedselbanken groot succes

Voedselbanken in heel Nederland hebben in totaal 3.606 tassen met biologische producten in ontvangst mogen nemen uit handen van Natuurwinkel-ondernemers. Dit is het resultaat van een twee weken lopende landelijke actie. Klanten die tijdens de actieperiode een actietas in de Natuurwinkel kochten, steunden daarmee gezinnen die ver onder de armoedegrens leven. Voor iedere verkochte tas doneerden de ondernemers eenzelfde tas aan de lokale Voedselbank.   

Sociale betrokkenheid

Bas Sengers van Natuurwinkel Ermelo is bijzonder blij met het behaalde actieresultaat: "Wij zijn enorm betrokken bij onze lokale omgeving, maar onze klanten ook, getuige de vele enthousiaste reacties in de winkel én de eindscore van maar liefst 192 tassen. De actie zorgde voor veel gespreksstof in ons dorp, én voor extra aanloop. Niet alleen bestaande klanten maar ook nieuwe klanten kwamen naar onze Natuurwinkel voor een actietas. Er waren zelfs zeven klanten die een tas kwamen afrekenen bij de kassa en deze niet meenamen, maar direct schonken aan de Voedselbank! Echt hartverwarmend. Deze actie is zeker voor herhaling vatbaar, want ook in onze gemeente zijn steeds meer mensen aangewezen op de hulp van de Voedselbank."



Sonja van der Linden, Manager Corporate Communicatie Wessanen Benelux voegt hier aan toe: "Bij de Natuurwinkel staat respect voor mens, dier en milieu voorop. Dit uitgangspunt hebben we doorvertaald in deze tassenactie. Samen met de Voedselbank kijken we terug op een geslaagde actie. Dit resultaat inspireert ons om te blijven kijken naar consumentenacties met meerwaarde."  

5 voor 5

Gedurende twee weken konden klanten in de Natuurwinkel een actietas met vijf geselecteerde actieproducten kopen voor slechts 5 euro. In de winkel hing een thermometer waarop de stand werd bijgehouden. De actietas kon worden gevuld met Ekoland aardbei-framboos sap, de Rit granenkoekje met maanzaad, Ekoland bramenjam, LunaeTerra appelpuree en Molenaartje potato chips paprika. De actie liep twee weken, van 25 februari tot en met 9 maart 2013.

Pure, eerlijke en smaakvolle producten

Biologische producten uit de natuurvoedingswinkel zijn met zorg en aandacht geteeld en altijd geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Vanzelfsprekend zonder kunstmest en chemische gewasbeschermingsmiddelen en zonder toevoeging van conserveringsmiddelen of chemisch synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen. Minimaal biologisch en waar mogelijk ook fairtrade. Dus pure producten voor puur genieten.

Voedselbank

De Voedselbank is een 100% non-profit organisatie die mensen met een minimaal inkomen een steuntje in de rug biedt met een wekelijks voedselpakket. De Voedselbank wordt geheel belangeloos gerund door vrijwilligers op ieder niveau en draait in z'n geheel op bijdragen van sponsors, donateurs en subsidiegevers.

Over Wessanen Benelux

Wessanen Benelux brengt met 30 jaar ervaring een totaal assortiment van biologische voeding op de markt. Dit doet zij enerzijds door sterke eigen merken neer te zetten, zoals Zonnatura, De Rit, Ekoland, Biorganic, Molenaartje en Whole Earth. Anderzijds opereert Wessanen Benelux als groothandel voor supermarkten en natuurvoedingswinkels. Wessanen Benelux exploiteert tevens de eigen franchiseformule Natuurwinkel. De eigen merken van Wessanen zijn te vinden in nagenoeg alle 460 natuurvoedingswinkels en in alle grote supermarkten in Nederland. Natudis, Foodprints en Kroon Biologische Verswaren zijn onderdeel van Wessanen Benelux. Wessanen Benelux maakt op haar beurt onderdeel uit van Royal Wessanen nv.

Publicatiedatum: 20-3-2013

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

2-9-2014 Ekoshop Sommelsdijk viert 15-jarig bestaan
1-9-2014 Verpakkingsvrije winkel geopend in Antwerpen
28-8-2014 'Als biologisch voedsel goedkoper zou zijn, zou ik het vaker kopen'
27-8-2014 Nieuwe vestiging EkoPlaza Hengelo geopend
27-8-2014 Lidl grote winnaar in strijd om 'primaire klanten'
26-8-2014 Arsenaal Doesburg: Nieuwe bio-winkel slechts 'tipje van de sluier'
25-8-2014 45% van de Amerikanen eet bio-producten, 15% vermijdt het
25-8-2014 Geslaagde Groene Smoothie Cocktail Party van Ecoshop Helder
22-8-2014 Zeeuwen weten Het Gouden Ei goed te vinden
22-8-2014 Marijke Helwegen eet uitsluitend biologisch
21-8-2014 Deense retailer verwacht dat bio-omzetgroei doorzet
18-8-2014 Het Ekohuis geopend in Eelde-Paterswolde
15-8-2014 Glutenvrije en natuurlijke assortimentsuitbreidingen bij Albert Heijn
14-8-2014 Bridget Maasland bezuinigt niet op biologisch voedsel
14-8-2014 De Ahorn gaat verhuizen en wordt 'Spruit'
13-8-2014 Motieven om 'duurzamer' voedsel te kopen lopen sterk uiteen
12-8-2014 EkoPlaza Eindhoven gaat verhuizen
25-7-2014 Ahold USA koopt lokale bio-super
25-7-2014 Ierland: Markt voor biologische voeding groeit weer
25-7-2014 Omzet Wessanen in eerste helft van 2014 met 2% gestegen

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Hoeveel is 2 + 3? *