Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Helft van land- en tuinbouwers wil dit jaar social media gaan inzetten

Uit diverse onderzoeken blijkt dat steeds meer land- en tuinbouwers actief zijn op social media. Om deze interessante data op een mooie manier te presenteren hebben Slagter Media en Sans Serif deze infographic gemaakt.

Het afgelopen jaar verschenen er diverse onderzoeken over het gebruik van social media. Zo publiceerde marktonderzoekbureau AgriDirect eind vorig jaar een onderzoek naar het gebruik van social media in de agrarische sector. Hieruit komt naar voren dat nog maar 33% van de boeren actief bezig is met social media.

Uit dit onderzoek blijkt verder dat van alle agrariƫrs die actief zijn op social media, 18% gebruik maakt van Facebook en 17% van YouTube. Op respectievelijke afstand volgen Twitter (6%) en LinkedIn (4%). Opvallend is wel dat 50% van de boeren aangeeft in 2013 social media te gaan (of blijven) gebruiken.



Deze en andere onderzoeksresultaten zijn door Slagter Media en Sans Serif verwerkt in een mooie infographic. Een infographic (of informatieve illustratie) geeft een informatieve weergave van verschillende objecten, door middel van een combinatie van tekst en beeld. Op deze manier kan interessante data op een boeiende wijze in beeld worden gebracht. Bekijk de infographic op deze pagina.

In de infographic is naast de hiervoor genoemde onderzoeksresultaten onder meer te zien dat boeren social media vooral inzetten om naar nieuws te grazen, contacten te onderhouden en tips uit te wisselen.

Boeren die social media niet gebruiken, geven als redenen dat zij er vooral geen kennis en tijd voor hebben. Maar ook vinden zij dat voor hen de meerwaarde van social media nog moet worden bewezen.

Bron: B2bcontact.nl
Publicatiedatum: