Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Biologische pionier Lynn Gordon opent eerste Peoples Organic vestiging op MSP luchthaven

Lynn Gordon, de oprichtster van de French Meadow Bakery & Cafe, het meest winstgevende café op het Minneapolis-St. Paul International Airport van 2014 tot en met 2017, opent haar tweede concept op het vliegveld, genaamd Peoples Organic.

Het café-restaurant bevindt zich op een locatie van 900 m2 in Terminal 1, Concourse F. Het is de eerste keer dat een vestiging van Peoples Organic wordt geopend op een groot vliegveld. De franchise richt zich op biologisch, lokaal geteelde voeding en heeft zeven vestigingen in Minnesota en de University of Massachusetts. Het café-restaurant is de eerste van twee vestigingen die worden geopend op het vliegveld. Eind volgend jaar zal de tweede Peoples Organic worden geopend in het winkelcentrum op de locatie waar nu nog een vestiging van French Meadow zit.

Deze locatie van French Meadow zorgde vorig jaar nog voor een omzet van €6,4 miljoen, maar Gordon is ervan overtuigd dat Peoples Organic een nieuwe stroom consumenten zal aantrekken dankzij het biologische aspect van het café-restaurant, dat ook zichtbaar is in zijn naam.

"Het valt op en de naam Peoples Organic zegt al heel veel. Ik denk dat het ook voor meer inkomsten zorgt," vertelt Gordon. "Het zal klanten aantrekken die ons voorheen zagen als een Frans caféconcept en ons daarom voorbij liepen." 

Gordon, die onder collega's bekend staat als perfectionist, heeft ook meegewerkt aan het ontwerp van de ruimte, waaronder het lettertype, de menukaarten, kleuren en materialen en het trainen van de ruim 25 werknemers.

Het Business Journal zal later deze week een uitgebreid artikel publiceren over hoe Peoples Organic uiteindelijk op het vliegveld terecht is gekomen en over Gordons verdere plannen voor het concept.

Bron: Minneapolis/St. Paul Business Journal (Alex van Abbema)

Publicatiedatum: