Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
fotoreportage

Record aantal exposanten op PMA Fresh Summit in Orlando

Er hing een sfeer van bedrijvigheid op de tweedaagse beurs die doorgaans de eerste dag het drukst bezocht wordt. Dit jaar was dit echter niet het geval en was het beide beursdagen druk. Hoewel de Fresh Summit vergeleken met andere AGF-vakbeurzen in Noord-Amerika vooral veel telers aantrekt, waren standhouders dit jaar ook zeer te spreken over het grote aantal retailers dat op het evenement afgekomen was.  

Waar er de laatste jaren veel aandacht was voor kids marketing met bekende Disney figuren ligt nu het accent meer op biologisch. Ook zijn grote kasgroententelers gestart met het telen van zachtfruit. Een Hollandse exporteur vond de kwaliteit wat minder omdat veel toeleveranciers aan de stand kloppen.

AGF-sector is een 'people business'
“Wij hebben het evenement gecombineerd met klantenontmoetingen buiten de openingstijden om," legt David Nelley van Oppy uit. "De zakenwereld draait in toenemende mate om cijfers en statistieken maar onze sector blijft een 'people business' waarin onderlinge contacten erg belangrijk zijn en deze Fresh Summit is dan ook de ideale gelegenheid om mensen weer eens echt te ontmoeten," voegt Nelley eraan toe.