Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Soil Association optimistisch over toekomst biologisch

De jaarlijkse handelsconferentie van  de Soil Association Certification, die op 17 oktober gehouden werd, bracht meer dan 150 vertegenwoordigers van biologische bedrijven, handelaren en retailers bij elkaar om te discussiĆ«ren over de mogelijkheden van de bio-markt en om succesverhalen van bio-telers te delen.

De bio-markt blijft gestaag groeien en nieuwe gegevens die door Oliver Lowe van Kantar Worldpanel gepresenteerd werden, toonden aan dat een belangrijke groei veroorzaakt wordt door supermarkten en discounters als Aldi, Lidl en Co-Op. Hierdoor bereikt de bio-markt nieuwe consumenten.

Groei in de bio-afzet ligt ook voor op de non-biologische afzetgroei van deze retailers. Deze trend lijkt zich door te zetten doordat de vraag naar biologisch en koop-demografie verandert. CategorieĆ«n met duidelijke groei zijn de warme dranken, snacks en ontbijtgranen. Zuivel blijft de afzet in bio-producten domineren.

Volgens het biologisch marktrapport 2018 van de Soil Association Certification heeft de bio-markt een waarde van 2,5 miljard euro. Dit cijfer wordt gedomineerd door de grote retailers, waarbij onafhankelijke retailers goed zijn voor zo'n 16% afzet, een kanaal waarvan verwacht wordt dat het zal blijven groeien door veranderende koopgewoonten.

Gegevens van Kantar Worldpanel lieten ook zien dat hoewel 23 miljoen mensen jaarlijks biologisch kopen, 80% wordt uitgegeven door 4,4 miljoen consumenten. Lowe: "De uitdaging is om van deze 4 miljoen consumenten hun bio-inkopen te laten stijgen en om die 23 miljoen zover te krijgen regelmatige bio-kopers te worden. Biologische leveranciers zouden de trends die achter non-bio zitten moeten herkennen en de kans moeten grijpen om meer biologisch het winkelkarretje in te krijgen."

Clare McDermott van Soil Association Certification: "Het is spannende om deel te nemen aan de biologische beweging. We nemen al maatregelen om ervoor te zorgen dat onze boodschap duidelijk is en we moedigen minder regelmatige klanten aan om terug te komen naar bio-inkopen. We moeten met z'n allen de handen in elkaar slaan over onze bio-boodschap en blijven aanbieden, dan kunnen we de groeiende interesse vangen en meer mensen betrokken krijgen bij de groei van onze sector."

Bron: pronounce.media 

Publicatiedatum: