Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Triodos Organic Growth Fund neemt belang in Ecoffee Cup

Triodos Organic Growth Fund heeft een minderheidsbelang genomen in Ecoffee Cup, een innovatief Brits merk dat hippe en herbruikbare producten voor de zogenaamde ‘on-the-go-markt’ ontwikkelt en verkoopt. De lange termijn investering van Triodos Organic Growth Fund draagt bij aan de ambitie van Ecoffee Cup om hergebruik onder de aandacht te brengen bij het grotere publiek.

Ieder jaar worden wereldwijd zo’n 10 biljoen wegwerpproducten geproduceerd. Minder dan 30% daarvan wordt gerecycled, wat betekent dat meer dan twee derde op de vuilnisbelt belandt of, erger nog, in de oceanen. Een belangrijke oorzaak van dit immense probleem zijn onder andere de meer dan 100 miljard meeneembekers die eenmalig worden gebruikt door bijvoorbeeld de grotere koffieketens. Doordat de binnenkant van deze meeneembekers in veel gevallen van plastic is, kan slechts één op de 400 bekers gerecycled worden. Ecoffee Cup is ervan overtuigd dat het antwoord op dit probleem niet recycling is, maar een andere kijk op hergebruik.

Gedreven door hun motto “no excuse for single use”, streven de oprichters en eigenaren van Ecoffee Cup ernaar om innovatieve alternatieven voor wegwerpproducten te ontwikkelen. Hun bekendste product is een uit natuurlijke grondstoffen vervaardigde meeneembeker, die verkrijgbaar is in verschillende maten en ontwerpen en een praktisch en stijlvol alternatief biedt voor wegwerpbekers.

Ecoffee Cup is de eerste investering van Triodos Organic Growth Fund in het Verenigd Koninkrijk. Jurriën Appers, fondsmanager van Triodos Organic Growth Fund: ‘Ecoffee Cup is een mooie toevoeging aan onze portefeuille. Het is een opwindend en snelgroeiend merk dat producten met een sterke toegevoegde waarde ontwikkelt en daarmee bijdraagt aan het adresseren van de enorme uitdaging op het gebied van afval na consumptie. Het bedrijf heeft een helder plan voor verdere groei en we kijken ernaar uit om met onze kennis en ervaring bij te dragen aan het realiseren van deze ambitie.”

David McLagan, oprichter van Ecoffee Cup: “Wij zijn ervan overtuigd dat we aan het begin staan van een nieuwe fase wat betreft het gebruik en de impact van wegwerpproducten. We zijn dan ook verheugd om in een tijd van ogenschijnlijk oneindige mogelijkheden voor het wereldwijd promoten van hergebruik samen te kunnen werken met Triodos. De timing is perfect.”

De producten van Ecoffee Cup zijn wereldwijd verkrijgbaar, maar de belangrijkste afzetmarkten zijn op dit moment het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. Sinds het bedrijf is opgericht in september 2013 is de omzet gegroeid naar meer dan GBP 5 miljoen.

Publicatiedatum: