Sonoco, een van de grootste mondiale verpakkingsbedrijven, heeft een nieuw consumentenonderzoek vrijgegeven over shoppingtrends voor biologische en natuurlijke voeding. Het onderzoek laat zien dat een specifieke natuurlijke look van de verpakking bijdraagt aan het 'biologische' en 'natuurlijke' van het product, waardoor een merk er in de schappen uitspringt.
Volgens de Amerikaanse USDA is de markt met 10% gestegen sinds er formele eisen aan biologische voeding gesteld werden. Sonoco kwam tot de conclusie dat 89% van de consumenten tenminste een keer per maand biologische of natuurlijke voeding koopt. Eén op de drie koopt dit eens per week. Hierdoor groeit de markt en stijgt de concurrentie, waardoor factoren als verpakking belangrijker worden.
Sonoco voerde een onderzoek uit naar verpakkingen onder 60 deelnemers. Verpakkingen van EcoTect Uncoated Recycled karton trokken sneller de aandacht. Deelnemers kochten dit soort verpakking het meest omdat deze in hun gedachten het meest overeenkwam met de inhoud van de verpakking.
Sonoco werd in 1899 opgericht en is een mondiale leverancier van verschillende verpakkingen, industriële producten, beschermende verpakkingen, displays en verpakkingsdiensten. Over het bedrijf: een jaarlijkse netto afzet van 4,3 miljard euro, 21.000 werknemers, 300 afdelingen in 33 landen en export naar 85 landen. Hun motto is 'betere verpakking, beter leven'.
Bron: nasdaq.com