Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Finland: Biovoeding verkoopt goed maar blijft een nichemarkt

De afzet van biologische voeding groeit goed in Finland, maar vormt nog maar een klein deel van de totale afzet van levensmiddelen.

Van midden 2017 tot midden 2018 was de afzet van biologische voeding in totaal 312 miljoen euro, een stijging van 13% t.o.v. de periode van 12 maanden ervoor. Tegelijkertijd steeg de afzet van levensmiddelen met ongeveer 3%. De cijfers voor biologische afzet komen van levensmiddelenketens. Ze ramen het marktaandeel van biologische voeding op 2,3%.

De biologische markt is langzaamaan gegroeid in de afgelopen 8 jaar. Jonge kopers letten op het milieu, welzijn en dierenwelzijn. De Finnen geven het meest uit aan biologisch fruit, melk, groenten, eieren en koffie. Het populairst zijn bananen, magere melk, eieren en gehakt.

De sterkste marktaandelen in biologische producten komen voor rekening van plantaardige oliƫn en eieren. Ook babyvoeding en ontbijtgranen doen het goed.

Bron: yle.fi

Publicatiedatum: