Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Online supermarkt Picnic voegt meer dan duizend producten toe

Meer bio-producten in het assortiment

Online supermarkt Picnic heeft dit jaar op verzoek van klanten al meer dan duizend producten toegevoegd aan het assortiment. Het gaat vooral om producten in het hogere segment, die vaak biologisch of vegetarisch zijn. Onder meer luxe brood, verse pasta, hogere segment wijn en glutenvrije producten zijn populair. Al sinds de start betrekt Picnic zijn klanten voortdurend bij het samenstellen van het assortiment. 
 
Veel klanten gaven aan behoefte te hebben aan producten van de Vegetarische Slager en dus werden de kipstuckjes, gerookte speckjes en rul gehackt toegevoegd aan het assortiment van de online supermarkt. Ook de Cypriotische geitenkaas halloumi, de hete rode saus harissa, thee van Simon Lévelt, groentenrijst, de Italiaanse topwijn Barolo, Marcel’s Green Soap en de glutenvrije producten van Lisa’s Choice zijn inmiddels bij Picnic te bestellen.
 
Samen met klanten
“We hebben Picnic vanaf het prille begin samen met onze klanten gebouwd”, aldus medeoprichter Michiel Muller. ”Hun feedback is heel belangrijk en dat geldt in het bijzonder voor het assortiment. Als een klant een bepaald product mist, kan hij dit aangeven in de app. Elk verzoek dat binnenkomt, wordt serieus bekeken. Op die manier voegen we producten toe die klanten ook echt willen hebben”, aldus Muller.


 
De productverzoeken van klanten zijn volgens Muller zeer uiteenlopend. “Variërend van fusten bier tot tien kilo paardenvoer.” Met het stijgen van het aantal klanten neemt ook het aantal verzoeknummers toe, waardoor het assortiment dit jaar dus al uitgebreid werd met meer dan duizend producten. Opvallend is dat klanten ook veel lokale producten voordragen.

“Eindelijk wasabi”
De Rotterdamse Barbara is blij met de uitbreiding van het aantal luxe producten. “Ik bestel al bij Picnic vanaf het moment dat ze hier startten, maar toch moest ik elke week nog altijd even langs de speciaalzaak voor bijvoorbeeld wasabi. Heel fijn dat de wat exclusievere producten inmiddels ook in het assortiment zitten.”
 
Ook klant Marie uit Amsterdam is blij met de bredere keuze: “Ik probeer zo veel mogelijk bewust en biologisch te eten. Ik vond voorheen het biologische aanbod bij Picnic wat aan de karige kant, maar ik ben nu helemaal happy.”
Publicatiedatum: