Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Peter Jacobs (TerraSana): "Kennis over natuurlijke cosmetica zeer waardevol"

L'Oréal wil Logocos Naturkosmetik overnemen

Tholen - L'Oréal heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Logocos Naturkosmetik AG, de Duitse pionier in natuurlijke cosmetica. Logocos is bekend van het merk Logona en andere bekende namen zoals Sante. Voor de Nederlandse markt is de exclusieve distributie van deze twee merken in handen van TerraSana. Managing Director Peter Jacobs geeft aan dat ook TerraSana pas zeer recent geïnformeerd is over de plannen. "L'Oréal is natuurlijk een heel grote partij. Voor ons is dit ook nog maar net bekend en de communicatie hierover is tot nu toe nog beperkt. Daarom kunnen we alleen maar speculeren. Ik verwacht dat L'Oréal heel veel kan gaan hebben aan de binnen Logocos aanwezige kennis over natuurlijke cosmetica. Dat is uiteraard zeer waardevol. Wij zijn vooral benieuwd of Logona en Sante na de overname als 'stand alone' merken blijven bestaan, dat moeten we nog even afwachten", aldus Peter.


Logocos Naturkosmetik is in 1978 opgericht door een natuurgeneeskundige en is gevestigd in Hannover (Duitsland). Er zijn ongeveer 34 werknemers werkzaam bij Logocos. In 2017 bedroeg de netto-omzet 59 miljoen euro in Duitsland en andere Europese landen. Alle merken van het bedrijf zijn vegan en biologisch gecertificeerd en worden gemaakt met behulp van plantenextracten en ingrediënten afkomstig uit de biologische landbouw.


Van het merk Logona zijn producten in de categorieën haarverzorging, haarkleur, huidverzorging en hygiëneproducten verkrijgbaar. Deze worden verkocht in gespecialiseerde kanalen - voornamelijk biologische winkels - tegen een premium prijsniveau. De Sante-productlijn omvat haarverzorging, huidverzorging, hygiëne en make-up en is vooral te vinden in grotere winkels tegen betaalbare prijzen. Met Sante richt Logocos zich op jonge, modebewuste consumenten.


Alexis Perakis-Valat, voorzitter de 'Consumer Products Division' van L'Oréals: "Logocos brengt ons twee authentieke en gecertificeerde natuurlijke merken en een unieke expertise als wereldwijde pionier op het gebied van biologische schoonheid. Deze overname is in lijn met de strategie van L'Oréal en versterkt de positie van de divisie op één van de belangrijkste opkomende trends op het gebied van schoonheidsproducten."

Fabrice Megarbane, general manager L'Oréal Duitsland: "L'Oréal Germany is verheugd om een expertise in natuurlijke cosmetica te verwerven. De markt voor natuurlijke cosmetica behoort tot de snelste groeiers in West-Europa."


L'Oréal zegt dat het van plan is om de verkoop van Logocos Naturkosmetik-merken internationaal uit te breiden. De transactie zal naar verwachting binnen enkele maanden na gebruikelijke goedkeuringen door de toezichthouder worden afgerond.
Publicatiedatum: